Wydarzenia z 2.5 – Przed Upadkiem

Śmiałek imieniem Riol wyraża swoje zaniepokojenie możliwą korupcją w rangach Kryształowych Śmiałków, gdy coraz więcej dostaw broni zaczyna znikać. Komendant Ilbert prosi o pomoc Wojownika Światła w przeprowadzeniu śledztwa i odnalezieniu członka czarnego rynku, który może wiedzieć coś na temat zaginionych dostaw. Ilberd w końcu odnajduje sprawców, lecz zanim Wojownikowi Światła udaje się do niego dołączyć, Ilberd stoi wykończony w kałuży krwi należącej do członka czarnego rynku. Chcąc zamknąć sprawę, konfiskuje towar truposza i zleca Wojownikowi dostarczenie go Kryształowym Śmiałkom. Ci jednak stwierdzają, że dostawa ta wydaje się być zbyt mała i są przekonani, że to jeszcze nie koniec.

Tymczasem, Wojownik Światła zostaje wezwany do Wschodzących Kamieni w Mor Dhonie, gdzie czekają na niego Ser Aymeric i porucznik Lucia. Lucia twierdzi, że przez całą krainę przebrzmiał ryk smoka nawołujący Dravarian do walki. Obawiają się, że Strażnik Jeziora mógł się przebudzić i proszą o zbadanie tej sprawy. Przebijając się przez pozostałości garleańskiego statku i pokonując niezliczone zastępy bestii i smoków wezwanych przez Midgardsormra, stajesz naprzeciw samego króla smoków, który rozpoznaje w Tobie Wojownika Światła wybranego przez Hydaelyn. Potężny smok twierdzi, że powinieneś spojrzeć na prawdę przez niezaćmione oczy i zdejmuje z Ciebie Błogosławieństwo Światła sprawiając, że wszystkie zbierane przez Ciebie kryształy zaczynają blednąć i znikają w ciemności. Midgardsormr przyjmuje formę małego smoczka i zawiązuje nowy pakt z Wojownikiem: aby ten ruszył z nimi, oferując w zamian mądrość i wiedzę, i żeby „Patrzył… Słuchał… i Czekał” przedrzeźniając w ten sposób słowa Hydaelyn.

Wojownik Światła wraca, aby pomóc Moenbrydzie przetestować Biały Auracyt w bezpiecznym miejscu, w razie gdyby w wyniku napływu Eteru doszło to eksplozji. Na miejsce to wybrali Północny Thanalan, gdzie natrafiają na kolejnego Asciana o imieniu Nabriales. Widząc, że Wojownik nie posiada już Błogosławieństwa Światła i Potomkowie nie posiadają ochrony Hydaelyn, Ascian atakuje Wschodzące Kamienie w celu przejęcia laski Tupsimati i użycia jej mocy do sprowadzenia „Zjednoczenia”. Moenbryda i Wojownik przerywają jednak rytuał, zmuszając Nabrialesa do porwania Minfili, ranienia śmiertelnie Moenbrydy i ucieczki. Wojownik i Ascian stają ostatecznie do walki w Krystalis. Pokonany Nabriales szydzi z przeciwnika, twierdząc, że jest nieśmiertelny. Moenbryda używa Białego Auracytu do uwięzienia Asciana, jednak bez Błogosławieństwa Matki Kryształu, Wojownik nie jest w stanie przywołać ostrza światła, aby zniszczyć uwięzionego Asciana. Moenbryda poświęca resztki własnej energii życiowej i przelewa ją do Tupsimati, tworząc nowe ostrze światła, które niszczy na zawsze Nabrialesa… kosztem życia Moenbrydy.

Potomkowie zrozpaczeni po utracie przyjaciółki otrzymują nagle wezwanie z Ishgardu: smoki przybywają w odpowiedzi na ryk króla. Alphinaud prosi Wielkie Kompanie o pomoc, ci jednak odmawiają, jeszcze bardziej rozwścieczając Alphinauda który wytyka im, że dbają tylko o siebie. Liderzy w odpowiedzi zwracają uwagę na to, że Ishgard skrył się za swoimi murami, gdy Garlemald zaatakował, więc czemu mieliby teraz nadstawiać za nich karku? Sfrustrowany Alphinaud prowadzi Kryształowych Śmiałków do bitwy w Coerthas. Tam krzyżują się jeszcze raz ścieżki z Lady Iceheart, która niszczy pierwszą magiczną barierę Ishgardu chroniącą przed smokami i pozwala wielkiemu smokowi Vishapowi wkroczyć na Schody Wiary. I chociaż atak udało się ostatecznie odeprzeć, siły obronne granic Ishgardu zostały zdziesiątkowane.

Po powrocie do Wschodzących Kamieni, Minfilia zleca Ci dwa zadania. Pierwsze: pomóc Tataru (sekretarz Lalafel Potomków) stać się prawdziwym poszukiwaczem przygód. Drugie: pomóc w badaniach nad gridańskimi lasami. Przygody Tataru prowadzą go do Limsy Lominsy, gdzie nie udaje mu się zostać Arkanistą, postanawia więc wrócić do swojej pierwotnej roli sekretarza. W czasie badań jednak natrafiasz na ciało jednego z młodych Śmiałków, Wildreda. Po powrocie do kwatery głównej Riol oznajmia, że 1sza i 3cia Dywizja Kryształowych Śmiałków została przekupiona przez nikogo innego jak samego Teledji Aleledji. Przed swym okrutnym końcem Wilfred miał rzekomo zadawać wiele niewygodnych pytań swoim kompanom…

Wojownik Światła wraz z resztą Potomków zostają zaproszeni na ucztę do Ul’dah. W międzyczasie jednak należy poszukać kolejnego zaginionego Śmiałka! W czasie poszukiwań natrafiamy na tajemniczą fiolkę, którą jednak odbiera Ci Laurentius i prosi o powrót na bankiet, obiecując że osobiście zajmie się poszukiwaniami. Po powrocie Wojownik zostaje zaproszony na prywatną audiencję u Sułtanki. Oznajmia mu ona, że planuje rozwiązać Syndykat i Sułtanat, zmieniając Ul’dah w republikę demokratyczną. Po tych słowach unosi kieliszek, wypija łyk i zaczyna zwijać się z bólu w konwulsjach – wino było zatrute! Sułtanka osuwa się na ziemię w momencie, gdy Teledji Adeledji wpada przez drzwi w otoczeniu żołnierzy Mosiężnych Ostrzy i deklaruje, że Ty – Wojownik Światła – jesteś winny królobójstwa! Zostajesz aresztowany i zabrany przez straż.

Spirala koszmarnych wydarzeń zaczyna obracać się w zastraszającym tempie. Ilberd, zaufany pomocnik Alphinauda, przystawia mu ostrze do gardła. Thancred spogląda z balkonu na zastępy Mosiężnych Ostrzy wkraczających na ulice i przejmujące kontrolę nad miastem. Uczta zostaje przerwana, gdy Teledji z hukiem wypada przez drzwi prowadząc spętanego Wojownika Światła i oznajmia, że Potomkowie Siódmego Świtu zostają aresztowani za spisek, królobójstwo i inne zbrodnie. Raubahn widząc kłamstwa Teledjiego, zaślepiony wściekłością na wieść o śmierci Sułtanki, rzuca się na niego, ale zostaje zatrzymany przez Ilberda, który szybkim cięciem pozbawia go ręki! Raubahn podnosi miecz ostatnią ręką, jaka mu została i nakazuje Potomkom ucieczkę, jako że tylko oni mogą zaprowadzić prawdziwego zabójcę Sułtanki przed oblicze sprawiedliwości.

Potomkowie uciekają kanałami z Ul’dah. Co chwila jeden z członków zatrzymuje się, aby powstrzymać ścigającego ich nieprzyjaciela i dać szansę ucieczki przyjaciołom. Najpierw pięściarka Ida i taumaturg Papylmo, potem Thancred i Yshtola i tak na końcu zostają tylko Minfilia i Wojownik Światła. Minfilia twierdzi, że Hydaelyn mówi do niej i nakazuje Wojownikowi zostawić ją, ruszając samemu.

Poza miastem Ul’dah jedyni pozostali członkowie Potomków Siódmego Świtu przegrupowują się: Wojownik Światła, Alphinaud i Tataru. Cid Garlond wraz z zaufanymi asystentami Biggsem i Wedgem zabiera ich na pokład Enterprise i wspólnie uciekają. Wschodzące Kamienie są teraz pod kompletną kontrolą Kryształowych Śmiałków, Sułtanka odeszła, a Potomków uważa się za zbiegłych kryminalistów. Cała trójka udaje się do ostatniego miejsca, gdzie znajdą pomoc i sojuszników: Coerthas i Dom Fortemps. Tam powitani są z otwartymi ramionami i zapewnieni, że otrzymają ochronę i pomoc Ishgardu. Alphinaud, nie będąc w stanie uratować Eorzy, popada w rozpacz. Na pomoc przychodzą przyjaciele: Wojownik Światła i Tataru. Przekonują go, że dopóki Potomkowie istnieją, nowy świt nadejdzie ponownie. Muszą jedynie skierować spojrzenia… W Stronę Nieba.

Źródło

Wybór Rozdziału: 1.0 | 2.0 | 2.1 | 2.2 | 2.3 | 2.4 | 2.5

1 thought on “Wydarzenia z 2.5 – Przed Upadkiem

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s