Wydarzenia z 2.0 – Kraina Odrodzona

Pięć lat po bitwie w Carteneau Wojownik Światła, otrzymując Błogosławieństwo Światła od Matki Kryształu Hydaelyn, przybywa do jednego z trzech miast-państw: Gridanii, Ul’Dah lub Limsy Lominsy. Po dokonaniu serii heroicznych czynów, Wojownik Światła zostaje zauważony przez jednego z członków organizacji zwanej Potomkami Siódmego Świtu – postronnej apolitycznej organizacji składającej się głównie z uczniów Louisoixa, mającej na celu zatrzymanie Pierwotnych i stworzenie pokoju na świecie. Potomkowie zapraszają Wojownika do swojej organizacji tłumacząc, że posiada on tak zwany dar Echa. Jest to umiejętność pozwalająca Wojownikowi widzieć, a w niektórych przypadkach nawet wpływać na przeszłość, a także poznawać serca innych.  Sprawia ona również, że Wojownik jest odporny na niewolnicze pranie mózgu Pierwotnych zwane Temperingiem. W związku z tym Potomkowie proszą go o pomoc w odnalezieniu i ostatecznym rozprawieniu się z Pierwotnym Ifritem.

Pokonanie Ifrita zapewnia Ci rozgłos i sławę wśród Wielkich Kompanii, które starają się o pozyskanie Cię, jako ich członka. Niestety zwracasz na siebie również uwagę Ascianów, którzy postrzegają Cię jako zagrożenie dla ich nieznanych jeszcze planów. Pojawiają się również informacje o tym, jakoby Imperium Garleańskie wróciło pod sztandarem Gaiusa Van Baelsara, celem podbicia Eorzy. Kontynuując swoją przygodę u boku Potomków, poznajesz coraz lepiej naturę Pierwotnych: przywoływani są oni przez modlitwy i poświęcenie kryształów swoich wiernych – zazwyczaj plemion bestii – aby pomóc im w osiągnięciu danego celu, bardzo często przeciwko Wielkim Kompaniom. Koboldzi odczuwając zagrożenie terytorialne ze strony Limsy Lominsy, przywołują Titana. Stajesz do walki z pomocą Kompanii Bohaterów, która niegdyś już pokonała Titana.

Następnie plemię Ixal przywołuje Garudę. Zanim jednak masz szansę zbadać więcej poszlak, Garleańskie Imperium dokonuje bezpośredniego szturmu na siedzibę Potomków Siódmego Świtu, raniąc, zabijając i biorąc do niewoli większość jego członków. Zmuszony aby dokonać wyboru między powstrzymaniem Pierwotnego, a ruszeniem z pomocą swoim przyjaciołom, Wojownik Światła rusza za Garudą. W celu przekroczenia Wyjącej Wichury, za którą kryje się Garuda, Wojownik wraz z wnukiem Louisoixa, Alphinaud spotykają się z Cidem Garlondem. Cid jest Garleańczykiem, który przyłączył się do Zjednoczonych Sił Eorzy w czasie wojny ze swoją ojczyzną, jednak pozostał w ukryciu po tym, jak jego statek – the Enterprise – rozbił się na mroźnych pustkowiach Coerthas.

W czasie poszukiwań statku Cida, Wojownik Światła wplątuje się niechcący w skomplikowaną, teokratyczną politykę północnej nacji Ishgardu, zyskując przy tym lojalność i przyjaźń Domu Fortemps. Po odnalezieniu i naprawie the Enterprise, Garuda zostaje pokonana, ale radość ze zwycięstwa nie trwa długo. Na miejscu pojawiają się Garleańczycy pod przywództwem Gaiusa, który szydzi z Garudy i jej zwolenników, a także innych plemion bestii (które są teraz niewolnictwem zmuszani przez Ixali do oddawani czci ich bóstwu). W rezultacie Amal’jaa i Koboldzi przywołują również swoich Pierwotnych. Trio Garuda, Titan i Ifrit atakuje Garleańczyków, wpadając w pułapkę zaplanowaną od początku przez Gaiusa, który przedstawia swoje najnowsze odkrycie: pradawną machinę Allaganów, zwaną Bronią Ultima. Broń Ultima szybko rozprawia się z trzema Pierwotnymi, wchłaniając je i osiągając dzięki temu pełnię swojej mocy. Gaius odchodzi osiągnąwszy swój cel – mając w posiadaniu przepotężną super-broń, która podbije Eorzę.

Nie można dłużej ignorować zagrożenia ze strony Imperium. Alphinaud, Cid i Wojownik Światła proszą o pomoc Wielkich Kompanii, aby przeprowadzić zjednoczony atak celem powstrzymania Broni Ultima. Ofensywa ta zostaje nazwana „Operacją Archont” i zakłada jednoczesne uderzenie podzielonych sił w twierdze Garleańczyków, celem osłabienia ich sił bojowych przed zaatakowaniem samego Gaiusa. W międzyczasie inna grupa przeprowadza atak na kwaterę główną Garleańczyków w Eorzy, jako że tam właśnie przetrzymywani są członkowie Potomków Siódmego Świtu. Tam też właśnie okazuje się, że za inwazją stoją Ascianie, którzy od początku manipulowali Imperium. Ascianie, jako że nie posiadają prawdziwej fizycznej formy, opętują ciała śmiertelników. Tym, który pociągał od początku za sznurki jest Ascian zwany Lahabrea, który opętał ciało Thancreda – lojalnego członka i jednego z założycieli Potomków!

Ostateczna bitwa rozpoczyna się, gdy Wojownik Światła rozprawia się z najbliższym kręgiem Gaiusa: Nero, Livią i Rihtahtynem, a następnie zatrzymuje samego Gaiusa i Broń Ultimę. Po porażce Gaius przeklina Lahabreię i atakuje go, gdy ten pojawia się na polu bitwy. Ascian jednakże przywołuje potężne zaklęcie Ultimy, mocą destrukcyjną dorównującej sile Meteoru. Zaklęcie niszczy Broń Ultimę i Gaiusa, ale nie zabija Wojownika Światła, który chroniony jest przez Matkę Kryształ Hydaelyn, która prowadziła Cię w trakcie całej tej podróży, jako jej czempiona. Nawiązuje się ostateczna walka między Wojownikiem a Lahabreią, który wciąż zamieszkuje ciało Thancreda. Ascian zostaje pokonany, odparty mieczem czystego światła, przywołanego przez samą Matkę Kryształ, a Thancred zostaje nareszcie uwolniony! Garleańczycy zostali pokonani, Ascianie wycofali się tymczasowo do cienia, a Wielkie Kompanie stoją zjednoczone we wspólnym szacunku i przyjaźni, jak nigdy wcześniej. Podstawowy scenariusz kończy się, gdy Minfilia, poprzedniczka Potomków, deklaruje początek Siódmego Astralnego Wieku.

Źródło

Wybór Rozdziału: 1.0 | 2.0 | 2.1 | 2.2 | 2.3 | 2.4 | 2.5

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s